أهلا و مرحبا بك في منتداك منتدي هندسة الفيوم
تفضل بالدخول عزيزي العضو و ان لم تكن عضوا
يسعدنا جدا أن تكون واحدا من عائلتنا

بوابتناالرئيسيةبحـثقائمة الاعضاءالمجموعاتاليوميةالتسجيلمكتبة الصوردخولس .و .ج
شارك معانا من فضلك ولا تكون سلبيا في اعاده تطوير وهيكله المنتدي من فضلك قم باضافه رايك والي شايفه منوجه نظرك وهنسمعك ونحاول ننفذ باذن الله
 | 

مش عارف اعمل ايه ممكن تساعدوني

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
فضفضة
عضو جديد
عضو جديد

[img][/img]
كيف تعرفت علينا: بحث جووجل
ذكر
المزاج: اهو مشغول البال
السنة: متخرج
جامعتك: لا
قسم مختلف: -----

مُساهمةموضوع: مش عارف اعمل ايه ممكن تساعدوني   الإثنين ديسمبر 29, 2008 10:46 am

أولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته ..... انا يا جماعة مشكلتي دي بتؤرقني من فترة يمكن حوالي سنة و نص تقريبا و مش عارف اعمل ايه بس اولا انا الغلطان فيها و مش عارف اصلح غلطي ده
كل اللي حصل اني لقيت نمرة بنت و اسمها ( مش مهم ازاي) لانه مش بسببي المهم اتصلت بيها و قلت لها مش انتي اسمك فلانة و مش عارف ايه انا شركة كذا و شوية تهريج كدا كنت بهزر بس لكن بعد المكالمة بيوم مثلا اتصلت بيها تاني و اتكررت المكالمات شوية بشوية (حوالي 6 او 7 مكالمات) و في مرة قلتها ازيك و عامله ايه و علي فكرة انتي صوتك حلو و انا عاوز اشوفك انتي مش عاوزة تشوفيني ولا ايه بس هي كانت اكبر مني بسنتين فقلت لها اني اكبر منها عشان علي الاقل ما تقولش لا و تيجي و كل ده عشان اشوفها بس مش اكتر بعدين اتفقنا اني اشوفها و اتقابلنا و قعدنا مع بعض شوية و كانت اول مرة في حياتي اصلا اكلم بنت كدا و اقعد معاها و مكنتش عارف الناس بتقول ايه عشان اتكلم في حاجة اتكلمنا شوية عن الدراسة و اني هخلص السنة دي خلاص (الكلام ده من سنة و نص) و سألتها لو كنت اصغر منها كان ها يحصل ايه قالت لي كنت هعتبرك اخويا الصغير بس مش اكتر ومقعدناش نص ساعة سلمنا علي بعض و مشيت و سبتها و مشيت لكن بعدها علي طوول مفيش خمس دقايق رجعت للمكان تاني كانت مشيت طبعا كان نفسي اقعد معاها تاني عمري كله
ايوا انا حبيتها و مش عارف ازاي مش قادر انساها تاني ابداو فعلا بحبها لغاية دلوقتي و اتمني لو كنت اقدر ارتبط بيها و اديلها عمري و حياتي كلها و كل ما املك لانها فعلا تستحق لكن مفيش في ايدي حاجة اديهالها و كمان انا يعتبر دلوقتي حجرة في طريقها بعد ما خلصت ( علي اساس كلامي ليها) و كدا انا يا اما كنت بلعب بيها لاني مش مرتبط بيها دلوقتي يا اما كنت بضحط عليها في مشاعري و ده مش كدا ابدا

المشكلة اني مش قادر اقولها الجقيقة لانها ها تكون بمثابة صدمة ليها غير انها مش بتحب الكدب و ده معرفتوش غير بعدين لكن انا كنت فاكر في الاول انها مجرد حاجة و ها تعدي و مكنش قصدي اي حاجة وحشة خالص و فعلا كانت ها تمشي و تنسي و انا كنت همشي و انسي لكن مش عارف انا حبيتها انا ما نسيتش
و طول الفترة اللي فاتت دي انا بكلمها و بطمن عليها لاننا مش في محافظة واحدة و بنتكلم و نطمن علي بعض و المفروض اني منت ارتبط بيها اول ما اخلص لكن هي كدا ها تستني تاني ليه طيب مفيش سبب مقنع ليها غير انها لازم تعرف الحقيقة بس ازاي

ارجوكم محدش يركز علي غلطتي ركزو علي شكلتي و احلها ازاي و انا عاوز اخد رأي اخواتي البنات هنا عشان اعرف اعمل ايه لو انتي كنتي مكانها ساعدوني ارجوكم انا عرفت ان هنا فيه مكان للشكوي او الفضفضة يعني و ارجو الاقي الحل عندكم لاني محتار جداااااااا
و اخيرا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
eng:yaso
عضو ذهبي
عضو ذهبي

[img][/img]
كيف تعرفت علينا: صديق
انثى
المزاج: not bad
السنة: ثانية
القسم: قوي
محافظتك: الفيوم
خريج: لا
بلدي:

مُساهمةموضوع: رد: مش عارف اعمل ايه ممكن تساعدوني   الإثنين ديسمبر 29, 2008 12:12 pm

يعنى انت كل مشكلتك فى هتقولها الحقيقة ازاى ؟؟؟
ولا فى انك كذبت اصلا
انت بتكذب عليها بقالك سنة ونصف وبعدين الحب اللى يتبنى على كذب بيبقى مهزوز واكيد زى ما انت ارتبط بيها هى كمان ارتبطت بيك
انا مش عارفة لو مكانها هعمل فيك ايه لانى كنت هتصدم صدمة عمــــــــــرى
بس هى عشان بتحبك اكيد هتسامحك
بس استحالة هتكمل معاك

بس هو انا من رأيى مافيش غير حل واحد انك تقولها الحقيقة
وهى اللى تقرر

انا عندى سؤال بقى

انت ممكن ترتبط بواحدة اكبر منك بسنتين ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: مش عارف اعمل ايه ممكن تساعدوني   الإثنين ديسمبر 29, 2008 4:26 pm

السلام عليكم ورحمة الله
بص انا عاوزه اقول لك حاجات بصفتي اختك الكبيره وبأسمعك
انت عارف انك غلطت وده لوحده كفايه
طيب سؤال صغير مش اللي بيحب حد بيخاف عليه حتى من نفسه
انت كده مخفتش عليها لانك بتكدب عليها وعلى فكره اكتر حاجه اي بنت بتكرهها انها تلاقي اللي بتحبه بيكدب عليها وده كمان طبع فيها انها بتكره الكدب يبقى كده المشكله كبرت
بس متخافش مفيش مشكله وملهاش حل
اولا روح اعترف لها بكل حاجه بداية من انك جبت نمرتها ازاي لغاية ان اصغر منها
لو هي بتحبك بجد هتستناك وبعدين يعني اصل الفرق مش كبير قوي فمش هتسنى كتير لانك مقلتش فعليا انت فاضل لك كام سنه وتخلص
بس الاول لازم تمهد لها
بس انا عندي سؤال صغير ليك انت اتعلقت بيها بمجرد ما سمعتها واتكلمت معاها بس فيما يبدو ان ده محصلش معاها الا بعدين ده لو حصل اصلا لانها كان عندها احتماليه انك لو اصغر منها انها تغير مكانك جواها من حبيبها لاخوها طيب ازاي
اضافة الى انك ممكن كمان متكونش حبيتها قوي كده لانك قلت ان دي اول بنت في حياتك تتعرف عليها وكان احساس جديد عليك وممكن تكون عوضتك بمشاعر انت مفتقدها حنيه وطيبه واحتواء لانها اكبر منك فمتستمرش في الوضع كده وحاول انك لا تظلم نفسك ولا تظلمها

وفي الاخر هأقولك نصيحتي اعترف لها واللي كاتبه ربنا هتشوفه
ووانت رايح تعترف لها خلي نيتك حاجتين
اولا انك تتوب عن غلطه انت عملتها وهي كدبك عليها طول الفتره دي
تاني حاجه انك تبعد عنها من منطلق من ترك شيئا لله ابدله الله خيرا منه

انت هتقول ان كلامي ده نظري وصعب تنفيذه
بس هأقولك لا كلامي عملي وعملي جدا هيكون صعب تنفيذه في البدايه بس برضا ربنا ومساعدته حياتك كلها هتمشي صح بعد كده ان شاء الله

ولو لسه عندك اي استفسارات اسأل واحنا تحت امرك
فضفضة
عضو جديد
عضو جديد

[img][/img]
ذكر

مُساهمةموضوع: رد: مش عارف اعمل ايه ممكن تساعدوني   الإثنين ديسمبر 29, 2008 6:16 pm

اولا السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
شكرا للآنسة سارة و الآنسة اللي قبلها بس احب اوضح كام حاجة اولا اني بحاول اقول الحقيقة و مش عارف اقولها ازاي و كنت بدور ع احسن طريقة معاكو و بلنسبة لاول سؤال انا معنديش مانع ابدا اتجوزها بالعكس انا اتمني كدا و السن مش بيفرق معايا اد ما بيفرق العقل و المشاعر بس دلوقتي انا مفيش في ايدي حاجة اقدمهالها و كدا بظلمها معايا عشان بس بحبها يبقي كدا انا اناني و مش بحبها بصحيح
تاني حاجة بلنسبة لانسة سارة انا مكنش قصدي اكدب عليها في الاول عشان اي حاجة انا قلت ليه عشان تيجي و بس و بعدين كان الموضوع كله ها يعدي و مكنتش اعرف اني هحبها ثانيا في معلومة هي مش ببتصل و لا تطمن عليا كتير ولا قليل حتي زي ما انا بعمل يعني هي مش اديتني مشاعر كنت محتاجها ولا حاجة بلعكس الموضوع كان طبيعي جدااااا و مش عشان اول مرة كان احساس جديد عليا هو مكنش فارق معايا اي حاجة في الاول لكن بعد ما شفتها برضو كان عادي لغاية ما سبنا بعض معرفش حصلي ايه و مقدرتش انساها و كلمتها و مش ساعتها بكلمها علي طووول و سبنا بعض مرة علي اساس انها مش بتسأل علي خالص و اني كدا مهماش و كان كل ده عشان اسيبها و ترتاح مني لكن للاسف مقدرتش ابعد و رجعت اتصل و اطمن عليها تاني بس
لكن اتكلمنا تاني و فضلنا كدا لغاية دلوقتي

كمان حتة اني كدبت عليها في الاول عشان بس اشوفها و بعدين مقدرتش اقولها الحقيقة عشان اكتشتفت اني بحبها و ده كان بعد ما سبتها علي طوول و مكنش فيه وقت او مناسبة اعترفلها بالحقيقة صدقوني انا بحبها حب حياتي كله و نفسي لو ربنا يجمعنا مع بعض لكن لازم هي اللي تقرر و كل اللي خايف منه صدمتها هي و زعلها و مهما ها تعمل هي في مش هزعل ابدا كمان انا كدا كدا مقرر من زمان اني اقولها بس كل مرة مش بلاقي طريقة مناسبة و كمان محتاج تشجيع لاني بخاف من مواجهة حاجة زي دي
ربنا معايا و يا رب يطمنها و يرضيها و معلش لو كنت تعتبكم معايا انا فعلا محتار اقولها ازاي مش اقولها ولا لأ و السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: مش عارف اعمل ايه ممكن تساعدوني   الإثنين ديسمبر 29, 2008 6:33 pm

ولا تعبتنا ولا حاجه
بس عاوزه اقولك حاجه انت مش ملاحظ انك عمال تتكلم على مشاعرك انت وكل حاجه انت
وهي فين مشاعرها ايه بالضبط
ده انت حتى لما قلت انك بعدت عشان هي مش بتسأل قلت انك انت اللي رجعت عشان مش قدرت
على فكره البنت لما بتحب بيبقى حبيبها هو محور حياتها وبتبقى مش عايزه تفارقه ليل ولا نهار
ازاي بقى مش بتسأل وكده

المهم نرجع لنقطة النقاش
لازم تقولها وساعتها فعلا هتتأكد اذا كامنت بتحبك فعلا ولا لا
قولها انا لازم اقولك حاجه مهمه وقولها وارتاح من تأنيب ضميرك وكمان عشان تتأكد من حبها ليك
متدورش على طرق قول الحقيقه على طول وربنا يعينك
ده رأيي واي استفسار انا في الخدمه
فضفضة
عضو جديد
عضو جديد

[img][/img]
ذكر

مُساهمةموضوع: رد: مش عارف اعمل ايه ممكن تساعدوني   الثلاثاء ديسمبر 30, 2008 12:56 am

السلام عليكن و رحمة الله و بركاته بما ان اللي جاوبو انسات بس و عاوز اقول حاجة انا حاسس ان الانسة سارة اختي بحق و حقيقي بعد اذنك طبعا و ليا الشرف و الله و كلامها فعلا مريح و كفاية اهتمامها كمان ربنا يكرمها و بلنسبة لمشاعرها انا كفاية عليا انها تقولي في مرة خلي بالك من نفسك و كفاية اعرف انها مبسوطة و كفاية بس سعادتها و اه فعلا هي قليل اوي لما بتسأل لكن مش مهم و علي فكرة انا كلمتها قبل ما اشوف ردك ده و قلتلها كل حاجة و عرفت و شكلي بس كنت محتاج تشجيع منكم ولا اقول منكن في الاول كلمتها في اني لازم ابعد عنها لاني مش هقدر ارتبط بيها و في عندي مشكلة و حاجة زي كدا طبعا زعلت و قالت لي في ايه و مالك و بعدين قلتها اني كدا بظلمها انا ممكن استني و انتي لا و انا خبيت عليكي حاجة و هي دي اللي منعاني بس مش قادر اقولك و خايف تزعلي مني و بعدين تعبت شوية قلت لها هكلمك لما تهدي كل ده باختصار يعني عشان مطولش عليكم
بعدين كلمتها تاني و واحدة واحدة قلت لها الحقيقة و اني لسة بدرس و اني سنة كذا دلوقتي و في كل مرة كنت بأكد عليها اني لسة بحبها و ان الكلام ده كله عشان بحبها اصلا و كنت خايف انها تبعد عني و اتفقت اني هفضل معاها طول عمري و اطمن عليها من وقت للتاني و كدا و هي دلوقتي احسن من الاول
انا عاوز اقولكم شكراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا انا فرحان موووووووووووووووووووووووووووووووت بطريقة مش قادر اوصفها و ارتحت اووووووووووووووووي و حاسس ان حياتي رجعت لي من جديد
eng.gogo
نائب المدير
نائب المدير

[img][/img]
انثى
المزاج: حلو
السنة: رابعة
القسم: مدني
محافظتك: بني سويف

مُساهمةموضوع: رد: مش عارف اعمل ايه ممكن تساعدوني   الثلاثاء ديسمبر 30, 2008 1:18 am

الحمد لله انك ارتحت

زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: مش عارف اعمل ايه ممكن تساعدوني   الثلاثاء ديسمبر 30, 2008 1:30 am

انا اللي ليا الشرف اني ابقى اختك و
شكرا على ذوقك
والحمدلله اني قدرت اساعدك وتوصل لحل يريحك

وتبقى سعيده كده بجد دلوقتي انا اسعد منك مية مره
لاني قدرت اخليك كده
وشد حيلك في الامتحانات وربنا يكرمك

eng_dido
المدير العام
المدير العام

[img][/img]
ذكر
المزاج: عادي كله تمام
القسم: صناعية
احترام قوانين المنتدي:
بلدي:

مُساهمةموضوع: رد: مش عارف اعمل ايه ممكن تساعدوني   الثلاثاء ديسمبر 30, 2008 1:38 am

بص يابني انا مش هقرا دلوقتي المشكلة عشان الوقت و النت بس حلوووووووووووووووو اوي
و بقولك كفاية عليك ان سارة ردت عليك و اديتك المفيد و اللي فيه النصيب
انت كدا متطلبش حاجة تاني بهزار يعني بس قصدي كفاية العيادة النفسية للدكتورة سارة
احنا ها نخليها مشرفة لقسم الفضفضة ايه رأيكم بقي

دووووووووووس هنا و شوف

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://eng-fayoum.forum3.info
eng.mhmdgoma
المراقب
المراقب

[img][/img]
ذكر
المزاج: بخير الحمد لله
السنة: ثالثة
القسم: اتصالات
خريج: لا
جامعتك: الفيوم
بلدي:

مُساهمةموضوع: رد: مش عارف اعمل ايه ممكن تساعدوني   الثلاثاء ديسمبر 30, 2008 1:47 am

موافقوون

مواااافقه

مجلس الشعب بقا

اكيد طبعا كله موافق يا ديدو
eng hhhh
عضو ذهبي
عضو ذهبي

[img][/img]
انثى
المزاج: تمام

مُساهمةموضوع: رد: مش عارف اعمل ايه ممكن تساعدوني   الثلاثاء ديسمبر 30, 2008 1:54 am

موااااااااااااااااافقه
eng.gogo
نائب المدير
نائب المدير

[img][/img]
انثى
المزاج: حلو
القسم: مدني
محافظتك: بني سويف

مُساهمةموضوع: رد: مش عارف اعمل ايه ممكن تساعدوني   الثلاثاء ديسمبر 30, 2008 1:56 am

وانا كمان موافقة

demo
عضو ذهبي
عضو ذهبي

[img][/img]
انثى
المزاج: كويس
جامعتك: اداب

مُساهمةموضوع: رد: مش عارف اعمل ايه ممكن تساعدوني   الثلاثاء ديسمبر 30, 2008 11:19 pm

الحمد لله ان مشكلتك اتحلت
وطبعا موافقون
ENG_TAHA RASHAD
عضو ذهبي
عضو ذهبي

[img][/img]
ذكر
المزاج: ho fi7 a7sn men keda

مُساهمةموضوع: رد: مش عارف اعمل ايه ممكن تساعدوني   الأربعاء ديسمبر 31, 2008 1:55 pm

انت بتاخد رأينا ليه ياديدو
احنا موفقين اقبل ماتتكلم ياديدو اتوكل على الله ياشيخ
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.taha555.yoo7.com

مش عارف اعمل ايه ممكن تساعدوني

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

مواضيع مماثلة

-
» امتحان القدس والعلوم في حياتنا لو ممكن ؟