أهلا و مرحبا بك في منتداك منتدي هندسة الفيوم
تفضل بالدخول عزيزي العضو و ان لم تكن عضوا
يسعدنا جدا أن تكون واحدا من عائلتنا

بوابتناالرئيسيةبحـثقائمة الاعضاءالمجموعاتاليوميةالتسجيلمكتبة الصوردخولس .و .ج
شارك معانا من فضلك ولا تكون سلبيا في اعاده تطوير وهيكله المنتدي من فضلك قم باضافه رايك والي شايفه منوجه نظرك وهنسمعك ونحاول ننفذ باذن الله

شاطر | 

رسالة الى كل مسلم

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
moslema
عضو متواجد
عضو متواجد

[img][/img]
كيف تعرفت علينا : بحث جووجل
انثى
المزاج : not available
السنة : اعدادي
القسم : عام
محافظتك : الفيوم
خريج : لا
جامعتك : الفيوم
قسم مختلف : لا

مُساهمةموضوع: رسالة الى كل مسلم   الأحد يونيو 21, 2009 10:08 pm

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يا جماعة انا عايزة اطلب منكم طلب هو مش طلب هو رجاء في جمعية اسمها جمعية رسالة في الفيوم وهي جمعية خيرية مبنية على المتطوعين الشباب
يا ريت تروحو وتشوفوها وتطوعو وانتو بتطوعكو ده هاتساعدو ناس كتير اوي من واجبنا وحقهم علينا اننا نساعدهم ومش هما الي محتاجين لينا بس احنا كمان محتاجين ليهم لان ربنا بيدينا ثواب على كل مساعدة بنقدمهالهم واحنا في اشد الحاجة للثواب ده عشان نبقى سيبنا بصمة في الدنيا ومش بطلب منكم قلوس كفاية انك تتطوع بمجهودك لان زي ما قولت في الاول هي قائمة على مجهود الشباب و الشباب دول هما الي بيقومو بكل حاجة وفي الجمعية نشاطات كتير انت ممكن تكفل يتيم بحد ادني 10 جنيه وممكن تكفل ناس مرضى ومسنين مش بيقدرو يخدمو نفسهم وممكن تساعد في تجهيز عروسة عايزة كل بنت فيكم تتخيل لو هي عايزة تتجوز وتبقى مستنية دورها في التجهيز ومش اتجوزت عشان لسة مجمعوش تبرعات كافية ليها شوفي احساسك هايبقى ايه وتخيلو لما يبقى عيلة كاملة تعتمد على 20 او 30 جنيه في الشهر بسسسسس الي هي التبرعات من الجمعية وبيجو من اخر الدنيا والقرى عشان ياخدو ال30 جنيه دول الي هما انت وانتي بتشحني بيهم موبايلك شوفو الناس دي تعيش ازااي بجد وتخيلو ان في قرى في الفيوم شديدة الفقر مش عندهم اسقف بيوت المتطوعين بيروحو يبنو ليهم اسقف عشان تغطيهم تقدر تعيش\تعيشي من غير سقف؟ انا مش طالبة منكم كتير انا عارفة عشان انا واحدة منكم انكم تقدرو تعملو حاجات كتير وتساعدو كتير عايزاكم تحسو بالمسؤولية ناحيتة الناس دي لان انتو عندكم هما مش عندهم ومحدش يرضى بكده يا ريت بجد يا ريت تروحو الجمعية وتسالو عن الانشطة والي تلاقيه مناسب ليك \ليكي اعملو صدقوني هاترتاحو كتير وهاتحسو انكم ليكم قيمة وان ربنا راضي عنكم وربنا يهدينا واياكم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://m002.maktoob.com/alfrasha/up/13309258291205074064.gif
زائر
زائر

مُساهمةموضوع: رد: رسالة الى كل مسلم   الأحد يونيو 21, 2009 10:14 pm

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
اولا اهلا بيكي عضوة جديده معانا ويارب نقدر نفيدك
ثانيا جزاكي الله خيرا على التذكرة
وان شاء الله كلنا نقدر نساعد

رسالة الى كل مسلم
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1